آموزش روش‌های بکاپ گیری از واتساپ

ترفندهای کاربردی

برای بکاپ گیری از واتساپ از روش‌های مختلفی از جمله استفاده از گوگل درایو و نیز بکاپ گیری محلی می‌توان استفاده کرد. در تلفن همراه هر شخصی ممکن است دیتاهای مهم؛ اعم از چت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی باشند. از بین رفتن ناگهانی این دیتا‌ها تقریبا دغدغه هر فردی در دنیای امروز است. عاقلانه‌ترین راه برای از بین بردن این نگرانی، استفاده از قابلیت بک آپ است. این قاعده درباره چت‌های نرم‌افزار واتساپ نیز صادق است. در این مطلب قصد داریم درباره آموزش روش‌های بکاپ گیری از واتساپ اطلاعات کاملی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. آیا نگران از بین رفتن دیتاهای واتساپی تلفن همراه خود هستید؟ به کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی اعتماد کنید.

چگونه از داده‌های واتساپ، بکاپ بگیریم؟

برای گرفتن نسخه پشتیبان از هرآنچه که در نرم‌افزار واتساپ گوشی شما دیده می‌شود، دو راه دارید. در ادامه هردوی این راه‌ها را به همراه روش مربوطه توضیح خواهیم داد.

بکاپ گیری از واتساپ با استفاده از گوگل درایو

این روش نسبت به دیگر روشی که در این مطلب قرار است معرفی کنیم، بهتر است. با استفاده از این روش امکان ذخیره‌سازی چت‌ها به صورت آنلاین فراهم شده و هر زمان که علاقه‌مند باشید امکان دسترسی به آن‌ها فراهم می‌شود. برای انجام این روش باید گام‌های زیر را بردارید:

  • در نرم‌افزار واتساپ منوی تنظیمات را باز کنید.
  • قسمت Chats را باز کرده و سپس به سراغ گزینه Chat Backup بروید.
  • در قسمت انتهایی صفحه یک قسمت email option وجود دارد که باید در آن ایمیل خود را وارد کنید.
  • حال نوبت به انتخاب بازه زمانی پشتیبان گیری رسیده است. می‌توان بازه زمانی پشتیبان گیری را هر هفته، هرروز و… انتخاب کنید.
  • اکنون زمان زدن دکمه Backup می‌رسد.
این مطلب را هم از دست ندهید :   فروش اقساطی رینگ نیسان و لاستیک نیسان

چگونه به روش محلی بکاپ گیری کنیم؟

نوبت به شرح دوّمین روش بکاپ گیری می‌رسد. در این روش می‌توانید برای پشتیبان گیری از چت‌های طولانی که ذخیره کردن آن‌ها دارای اهمّیّت است، اقدام کنید. برای این روش باید گام‌های زیر را بردارید:

  • در اوّلین قدم باید نرم‌افزار واتساپ را باز کنید.
  • منوی تنظیمات را باز کرده و به قسمت چت‌ها یا همان Chats بروید.
  • در این قسمت باید گزینه chat backup را انتخاب کنید.
  • در این مرحله تنها کافی است روی گزینه Backup بزنید.

به همین سادگی امکان گرفتن نسخه پشتیبان از چت‌های واتساپی شما فراهم می‌شود. واتساپ امکان استفاده از نسخه‌های پشتیبان را به راحتی برای شما فراهم کرده است. می‌توانید نرم‌افزار را پاک کنید و دوباره نصب کنید. خودتان خواهید دید که از شما بک آپ خواهد خواست.

منبع مطلب: آسمونی