بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۶ که می توانند در دل شما وحشت ایجاد کنند [بخش دوم-پایانی]

مطالب عمومی سری اول

ترس مسئله ایست که از اولین روزای زندگی بشر تا به امروز همراه ما بوده.
این بوجود خودشو در جنبه های مختلفی به ما نشون داده و هر بار در شکل جدیدی ظاهر می شه.
شاید بشه اصلی ترین کرد ترس رو در مکانای تاریک و متروکه جستجو کرد؛ جایی که ارواح پلید و موجودات ماورایی انتظار ما رو میکشن. یکی از بهترین راه ها واسه نشون دادن این جور مسائل، به کار گیری هنر فیلم و سینماست.

فیلمای ترسناک همیشه جایگاه خاصی در سینما داشتن و همیشه نگاه خاصی به اونا شده.
در این ژانر، ساخت آثاری که بتونه روی مخاطب تاثیر بزاره و تماشاگر رو جذب کنه، به دلیل محدود بودن سوژها کار آسونی نیس و هر کسی از پسش بر نمیاد.
به خاطر همین، فیلمای خوب در این مورد کم هستن. با این حال، میشه فیلمایی پیدا کرد که شما رو تا سر حد مرگ خواهند ترسوند.

بخش اول این مقاله دیشب منتشر شد و شما می تونین با مراجعه به این لینک، دیگه فیلما رو ببینین.
پیشنهاد می دیم مطلب رو تا آخر دنبال کنین تا با باقی اونا هم آشنا گردید.

۸- شماره ۱۰ خیابون کلورفیلد (۱۰ Cloverfield Lane)

 

کارگردان: دن تراختنبرگ

 

نویسندگان: جاش کمپبل، مت استاکن و دیمین شازل

این اثر سینمایی از جهاتی مثل فیلم «کلورفیلد» ساخته سال ۲۰۰۸ میلادیه. قرار بود در اول دیمین شازل کارگردانی رو رو دوش داشته باشه، اما ایشون بی خیال شد و کارگردانی در آخر به تراختنبرگ رسید.

میشل دختری که نقش اونو «مری الیزابت وینستد» اجرا می کنه، در جاده ای دهاتی دچار حادثه می شه و بعد از به هوش اومدن، میفهمه که تو یه پناهگاه به دام افتاده. اون در آخر می فهمه که بعضیا واسه مراقبت از ایشون این کار رو انجام دادن. بیرون از پناهگاه چیزی هست که همه رو به کام مرگ فرستاده س.

کارگردان به عنوان فیلم اول خود بسیار خوب کار کرده و تونسته تشویق منتقدان رو بر انگیزد.

۷- هیولا (The Monster)

نویسنده و کارگردان: برایان برتینو

بعضی اعلام نظرا از شباهت زیاد این فیلم با آثار دیگه حکایت دارن. این اثر سینمایی دردسرای یه مادر و دختر رو به تصویر میکشه. ماجرا از این قراره که مادری (زوئی کازان) همراه با دخترش (الا بلنتاین) مجبور می شن در شبی طوفانی و تاریک، راه سفر در پیش بگیرن، اما تصادف می کنن. بعد از حادثه، اونا با موجودی عجیب مواجه می شن و تصمیم می گیرن تا رسیدن کمک، در ماشین خود بمونن؛ غافل از اون که نمی دونن چی انتظارشون رو میکشه.

در این فیلم ماجراهای دیگری هم هست.

مادر داستان معتاده و تلاش می کنه مواد خود رو از چشم دخترش دور نگه داره و گذشته تاریکش رو از اون مخفی کنه.

۶- اتاق سبز (Green Room)
نویسنده و کارگردان: جرمی سالنیر

برخیا این فیلم رو در ردیف آثار ترسناک قرار نمی دن، اما صحنه های خشن و هیجان انگیز همراه با اضطراب اون، به اندازه ای زیاده که می تونیم اونو جزء این دسته بذاریم. اعضای یه گروه موسیقی، تصمیم می گیرن در راه خود تور برگزار کنن، اما درآمد اونا بسیار ناچیزه و وضع شون روز به روز بدتر می شه.
بعد ناشناس ای اونا رو به گرد همایی نئو نازیا در وسط جنگل دعوت می کنه تا شاید با این کار وضعیت اونا بهبود یابد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بازیابی اطلاعات حذف شده با EaseUS Data Recovery

همه چیز تقریبا خوب پیش میره و این گروه برنامه شون رو اجرا می کنن. اما بعد از این ماجرا، با جسد یه دختر بچه مواجه شده و به شاهدان قتل تبدیل می گردن. از این جا به بعد، ماجراهای خون بار فیلم شروع می شه.
چیزی که اتاق سبز رو از بقیه نمونه های مشابه جدا کرده، نگهداشتن حس تازگی و شوخ طبعی حتی در صحنه های خشنه.

۵- آبای کم عمق (The Shallows)

 

کارگردان: ژائومه کویت سرا

 

نویسنده: آنتونی جاسوینسکی

این فیلم رو میشه رویارویی بازیگر نقش اصلی (بلیک لایولی) با یه کوسه دونست. یه دانشجوی رشته پزشکی مدت کوتاهی بعد از مرگ مادرش به ساحل دور افتادی در مکزیک میره. ایشون با دو فرد محلی آشنا می شه و چند ساعت به موج سواری می پردازه. در حالی که همه ساحل رو ترک کردن، اون تصمیم میگیره به دریا بزنه و در اون جا با نهنگی بزرگ برخورد می کنه.

ایشون تصمیم میگیره فرار کنه که یهو کوسه ای به سمتش حمله ور شده و اونو شدیدا زخمی می کنه.
ماجرای درگیری با کوسه و خلاص شدن از دست اون، باقی داستان فیلم رو تشکیل میده.

۴- جادوگر (The Witch)

 

 

نویسنده و کارگردان: رابرت ایگرز

این فیلم رو میشه یکی از بهترین آثار ترسناک ساخته شده در سال ۲۰۱۶ دونست. کارگردان تصمیم گرفته به طور کامل خلاف جهت هالیوود حرکت کنه و فیلمی بسازه که شخصیت هاش بتونن تماشاگر رو درگیر خود کنن. خونواده ای واسه قرن ۱۷ میلادی، به خاطر باورای مذهبی شون از روستای محل زندگی خود ترد می شن و به کلبه ای درون جنگل مهاجرت می کنن.

بعد از گذشت چند وقت، ماجراهای عجیبی دور و بر خونه اتفاق می افته. این اتفاقا به فرزندان به خصوص توماسین دختر بزرگ خونواده ربط داره.
ایشون یه روز مشغول نگهداری از نوزادی بوده که یهو میفهمه بچه غیب شده.

بعد از اونم ماجراهای عجیب یکی پس از دیگری رخ میدن.

۳- دعوت (The Invitation)

کارگردان: کارین کاساما

 

نویسندگان: فیل هی و مت مَنفردی

 

دعوت رو میشه یکی از هوشمندانه ترین آثار سینمایی سال گذشته دونست. ویل و کیرا شخصیتای فیلم در حال دعوا با همدیگه هستن که یهو با یه حیوان تصادف کرده و اونو میکشن. بعد راهی میهمانی می شن که همسر قبلی ویل و شوهرش ترتیب دادن. ویل (لوگان مارشال گرین) احساس خوبی از این ملاقات دوباره نداره و دلش نمی خواد این اتفاق اتفاق بیفته.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لیفت لثه چگونه انجام می شود؟

ماجراهایی که در ادامه فیلم تماشاگر اون هستیم، نشون میدن که این دل شوره و اضطراب بدون دلیل نبوده و حوادث زیادی در راه س. کارگردان موفق شده به وسیله موسیقی، حس و حال ترسناک رو تا آخر فیلم به بیننده القا کنه.

 

۲- کریشا (Krisha)

 

نویسنده و کارگردان: تدی ادوارد شولتز

بعضیا از کارشناسان کریشا رو در ردیف درامای خانوادگی قرار میدن، اما میشه این فیلم رو جزء آثار ترسناک روانشناختی هم به حساب آورد. زنی سن بالا و معتاد که از هیپیای دهه ۶۰ هستش، تلاش می کنه دوباره رابطه خود با خونواده رو برقرار کنه.
اون بعد از ۱۰ سال در عید شکر گزاری خونواده اش رو می بینه و همه استقبال خوبی از ایشون به عمل میارن. اما کم کم همه چیز از هم فرو می پاشد و ماجرای فیلم شکل میگیره.

کارگردان این اثر تلاش کرده تموم تکنیکای آثار ترسناک رو در کریشا به کار ببره و حتی آهنگ رو هم همینطوری انتخاب کرده. کمتر فیلمی پیدا می شه که بتونه در مورد القای ریشه های اصلی ترس، با کریشا رقابت کنه.

 

۱- احضار ۲ (Conjuring 2)

 

کارگردان: جیمز وان

نویسندگان: چاد و کری هیس، جیمز وان

کمتر کسی پیدا می شه که سری فیلمای احضار رو ندیده باشه. جیمز وان کارگردان جوون هالیوود تونسته با ساخت آثار ترسناک با کیفیت، خیلی زود نامی واسه خودش دست و پا کنه.
احضار ۲ در میان فیلمای سال ۲۰۱۶، اثریه که بیشترین ترس رو به مخاطب القا می کنه.
نکته مثبت درباره احضار ۲ اینه که کارگردان تلاش کرده از راه و روشی متفاوت از فیلم اول، تماشاگر رو تحت تاثیر بذاره.

داستان فیلم براساس ماجرایی واقعی به نام «جن گیری انفیلد» شکل میگیره. خونواده هاچسون که در لندن زندگی می کنن، مورد حمله روحی پلید قرار می گیرن. این موجود خبیث همیشه وسایل خونه رو به هم ریخته و اسباب بازی بچه ها رو تصرف می کنه.
اونا تصمیم می گیرن واسه خلاص شدن از چنگال این موجود شیطانی، از اِد (پاتریک ویلسون) و لورین (ورا فارمیگا) که در فیلم اول هم اونا رو دیده بودیم، کمک بگیرن.